Professional Scrum Master I — Jak zdać egzamin PSM I?

Professional Scrum Master I — Jak zdać egzamin PSM I?

Post Professional Scrum Master I — how to pass PSM I assessment napisany po angielsku w 2013 roku stał się podstawą dla posta. Wtedy właśnie ponownie zdałem test PSM I, żeby uzyskać 95% potrzebne do aplikowania na Professional Scrum Trainer. Mam nadzieję, że wskazówki tutaj zawarte pozwolą zdać Professional Scrum Master I napewno powyżej wymaganych 85%. Z resztą od tego czasu uczestnicy prowadzonych przeze mnie szkoleń Scrum i nie tylko oraz Professional Scrum Master osiągają wyniki powyżej 90%.

Scrum — czym jest, skąd pomysł i czym nie jest

Scrum — czym jest, skąd pomysł i czym nie jest

Scrum jako pojęcie jest często używany zamiennie ze słowem Agile i nie do końca jest to błąd. Dlaczego? Dobrze stosowany Scrum może być drogą do osiągnięcia założeń podejścia zwinnego do wytwarzania oprogramowania, czyli Agile. Oznacza to, że jeżeli prawidłowo stosujesz Scrum, to spełniasz cztery podstawowe założenia Agile Manifesto i 12 zasad Agile.

4 powody dlaczego Daily Scrum jest nudny

4 powody dlaczego Daily Scrum jest nudny

W większości organizacji, które korzystają ze Scrum, kiedy zapytasz czy mają Daily Scrum, odpowiedzą, że tak. Ale często Development Team uważa, że jest to dla nich strata czasu i totalna nuda. Nie powinno tak być! Kiedy zespół mówi mi, że ich codzienny Scrum jest nudny, prawie zawsze oznacza to, że coś jest nie w porządku. Dzisiaj przedstawiam 4 powody dlaczego Daily Scrum jest nudny.

Scrum a UAT

Scrum a UAT

Organizacje w obliczu transformacji do Agile stają w przed wieloma wyzwaniami. Jednym z największych wyzwań jest szukanie odpowiedzi na pytanie “co zrobić z UAT w Agile?”. No dobrze, w większości przypadków bardziej “co zrobić z UAT w Scrum?”. Do tej pory mieliśmy cykl, który po fazie developmentu miał fazę testowanie, a następnie fazę UAT. Teraz Sprint za Sprintem ma być dostarczane działające oprogramowanie.

Choroby trawiące zespoły Scrum — #3 Późna cofka

Choroby trawiące zespoły Scrum — #3 Późna cofka

Późna cofka niczym hiszpańska inkwizycja pojawia się znienacka kiedy ktoś sobie nagle przypomina, że coś już Done trzeba jednak zmieniać albo ma feedback stawiający to, co zostało do tej pory zrobione pod znakiem zapytania. Na codzień Zespół Developerski ustalał wszystkie szczegóły i kolejność prac z Product Ownerem, a teraz dowiadują się od osób trzecich, że jednak to nie było to, o co im chodziło. 

Choroby trawiące zespoły Scrum — #2 Bieżączka

Choroby trawiące zespoły Scrum — #2 Bieżączka

Trochę podobnym problemem do wcześniej omówionych wrzódek, jest bieżączka. Przewlekła choroba, która wyczerpuje organizm Zespołu Developerskiego niestrawnościami na produkcji. W praktyce to oznacza, że Zespół Developerski w każdym Sprincie równocześnie zajmuje się rozwojem nowych funkcjonalności produktu jak i utrzymaniem produkcji. Czy utrzymanie produktu w tym samym zespole jest niezwykłe lub niepożądane? Niekoniecznie. 

Strona 1 z 3123