Zaznacz stronę

Warsztat pracy z User Stories

Naucz się pisać dobre User Stories i pracować z nimi

User Story czy też Story albo Historyjka to forma zapisu wymagań często stosowana przy pracy w podejściu Agile. W Scrumie korzystanie z niej nie jest konieczne, ale bardzo popularne, gdyż taki sposób zapisu elementów Backlogu Produktu doskonale spełnia wymagania przejrzystości Backlogu i stopniowego wyłaniania się kształtu produktu.

User Story to po prostu krótka, zapisana prostym językiem historia użytkownika na temat tego, co ma robić produkt. Często okazuje się jednak, że ta prosta forma, która ma adresować oczekiwania i potrzeby użytkowników, przysparza dużo problemów w implementacji.

Jak napisać User Story? Co charakteryzuje dobrą User Story? Jakie są najczęstsze błędy popełniane przy pisaniu i pracy z User Stories? Jak tych błędów uniknąć? Na wszystkie te pytania odpowiada nasz praktyczny warsztat, którego celem jest zbudowanie wspólnego zrozumienia pojęcia User Story oraz wykorzystanie tej techniki do tworzenia elementów Product Backlogu i pracy z nimi podczas Sprintu.

Prawdziwym celem korzystania ze story jest wspólne zrozumienie” —  Jeff Patton, Story Mapping

Warsztat pracy z User Stories zapewnia nie tylko rzetelną wiedzę teoretyczną, ale też możliwość przećwiczenia jej w praktyce. Uczestnicy poznają podstawowe zasady pisania User Story i ich dekomponowania oraz powszechne wyzwania związane z tworzeniem i używaniem User Stories, a następnie ćwiczą pisanie historyjek do własnego produktu.

user story 5c

Cel warsztatu pracy z User Stories

  • Zrozumienie pojęcia User Story
  • Poznanie zasad pisania User Story
  • Poznanie cech charakteryzujących dobrą User Story
  • Poznanie wyzwań związanych z korzystaniem z User Stories
  • Nauczenie się pisania i pracy z User Stories podczas Sprintu

Adresaci warsztatu pracy z User Stories

  • Członkowie Zespołów Scrumowych

Mocne strony warsztatów pracy z User Stories

Warsztaty pracy z User Stories są prowadzone przez doświadczonych trenerów, którzy na co dzień pracują na różnych poziomach organizacji, wspierając je w drodze ku zwinności. Uczestnicy mają możliwość spróbować swoich sił w pisaniu User Stories do własnego produktu pod okiem doświadczonych praktyków, którzy są w stanie skorygować ewentualne błędy i zaoferować naprawdę wartościowy feedback.

Warsztaty są specjalnie skonstruowane w taki sposób, żeby zdobyć jak najwięcej doświadczenia praktycznego i umieć zastosować przyswojoną wiedzę w codziennej pracy od razu po szkoleniu.

Szablon User Story Connextra

Korzyści warsztatu pracy z User Stories

  • 4‑godzinny intensywny warsztat oparty o praktykę
  • Solidna dawka wiedzy teoretycznej z możliwością przećwiczenia jej pod okiem doświadczonego praktyka
  • Przykłady często spotykanych błędów i metody ich unikania
  • Możliwość spróbowania swoich sił w pisaniu User Stories do własnego produktu – ćwiczenie w bezpiecznym środowisku

Plan warsztatu

  1. Czym jest User Story? Dlaczego z nich korzystamy?
  2. Powszechne wyzwania związane z tworzeniem i używaniem User Stories
  3. Model Output, Outcome, Impact
  4. Jak napisać dobrą User Story – zasada INVEST, model 3C
  5. Jak dekomponować User Stories?
  6. User Story w Scrum
  7. Pisanie User Stories na przykładzie własnego Produktu

Parametry warsztatu

  • Warsztat trwa 4 godziny, wliczając przerwy (na życzenie Klienta blok praktyczny może zostać uzupełniony i wydłużony)
  • Warsztat jest oparty o zdobycie doświadczenia praktycznego z odpowiednią dawką teorii
  • Maksymalna wielkość grupy to 16 osób
  • Język szkolenia: polski lub angielski

Wymagania

  • Nie ma szczególnych wymagań dla uczestników tego szkolenia poza przeczytaniem Scrum Guide
  • Osoby, które mają już doświadczenie w Scrumie na pewno uzyskają więcej korzyści
  • Dobrym przygotowaniem jest przeczytanie artykułów oraz postów zamieszczonych na naszym blogu w sekcji Scrum

Terminy Warsztatów Pracy z User Story

Brak terminów szkoleń otwartych

Zapytaj o możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego

Autorskie szkolenia QAgile są dostępne także jako szkolenia zamknięte