Select Page

Blog o Scrum

Scrum, Agile, Transformacje Agile, Wydarzenia, Narzędzia
Najczęstsze błędy popełniane przy pisaniu User Story

Najczęstsze błędy popełniane przy pisaniu User Story

W podejściu agile takim jak Scrum wymagania definiujemy na ogól w postaci User Story. Prosta forma, która ma adresować oczekiwania i potrzeby użytkowników często zespołom przysparza dużo problemów w implementacji. Szczególnie dużo błędów popełniają oczywiście zespoły dopiero zaczynające swoją przygodę w środowisku Agile. 

Ćwiczenia na pobudzenie koncentracji w grupie

Ćwiczenia na pobudzenie koncentracji w grupie

Często zaczynamy szkolenie o godzinie dziewiątej rano i jak powszechnie wiadomo, w IT taka pora wstawania to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej. Zdarza się także, że po pierwszym dniu odbywa się impreza integracyjna, niektórzy organizują potem tak zwane…

Jak ratować nieudane projekty

Jak ratować nieudane projekty

…kiedy odkryjemy, iż padł koń, na którym jedziemy, najlepszym wyjściem jest z niego zsiąść. Jednakże w biznesie znane są również inne strategie.

Agile Testing: A Practical Guide for Testers and Agile Teams — Recenzja

Artykuł został opublikowany w pierwszym numerze magazynu c0re. Autor: Lisa Crispin, Janet Gregory Jest to pierwsza książka poświęcona w całości testowaniu w środowisku agile czy też “zwinnych metodyk”. Książka oferuje dokładnie to, co jest ujęte w tytule, czyli…

The alphabet game

Jedna z technik New Code of NLP stworzona przez Johna Grindera. Gra polega na wymawianiu głośno kolejnych liter alfabetu podnosząc odpowiednio lewą , prawą rękę lub obie ręce. Jeżeli ćwiczenie stanie się proste, to czytaj alfabet od tyłu.

Tabelka z alfabetem jest załączona do tego posta. Wydrukuj ją i powieś na ścianie na wysokości wzroku.

Ćwiczenie angażuje VAK, czyli wizję, audio i kinestetykę. Dialogi wewnętrzne ustają. Po wykonaniu ćwiczenia poprawia się jakość widzenia, masz lepszy słuch i bardziej wrażliwy zmysł dotyku.

Skuteczne szkolenia w IT

Artykuł o szkoleniach w IT z wykorzystaniem Programowania Neuroligwistycznego dla zwiększenia efektywności przekazywania wiedzy. Artykuł został opublikowany w pierwszym numerze magazynu c0re. Problem ze szkoleniami Powszechnie wiadomo, że w środowisku IT specjaliści…

Scrum jako mapa myśli

Scrum w swojej formie jest bardzo prostym frameworkiem. Składa się z ram czasowych, ról, artefaktów i kilku reguł wokół nich. Jednakże łatwo jest zapomnieć o tym w codziennej pracy. Dlatego właśnie chcę podzielić się z Tobą uproszczonym opisem Scrum w postaci mapy…

Anty-wzorce

Wikipedia ciągle mnie zaskakuje. Dzisiaj na jednym z forów, gdzie jestem aktywnym członkiem, ktoś umieścił link do cąłek kolecji anty-wzorców w inżynierii oprogramowania. Wygląda na to, że autorzy zgromadzili tutaj wszystkie włącznie z moim ulubionym Mushroom Management. Oto link: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-pattern Przeczytajcie, nauczcie się i NIE róbcie tego.